Over BMS-Travellers

Jaren '70

BMS-Travellers is al 40 jaar een begrip in de reiswereld. In 1976 werd onder de vlag van A-Reizen een aparte afdeling in het leven geroepen voor gespecialiseerde maatwerk reizen: BMS-Travellers. BMS staat voor de initialen van de toenmalige eigenaar Bernd Michael Schötz, tevens mede initiatiefnemer van de oprichting van de SGR en bedenker van de 'campingvlucht'.

Jaren '80

Begin jaren 80 introduceerde BMS-Travellers Tanzania als vakantiebestemming in de Benelux. Rond deze tijd startte BMS-Travellers ook met speciale trainingen voor de medewerk(st)ers van diverse grote reisorganisaties om hun kennis over diverse landen in Afrika te vergroten.

Het doel van BMS-Travellers was het ontsluiten van gebieden in Afrika en ze openstellen voor reizigers. Dit werd mede bewerkstelligd door gesprekken met regeringen en andere invloedrijke personen ter plaatse.

Jaren '90

BMS-Travellers regelde in de jaren '90 alle logistiek voor de Camel Trophy Adventure reizen en diverse incentive reizen. Op deze manier kwam Marcello Pacenti, de huidige general manager, in contact met Bernd Schötz en BMS-Travellers.

The zero's

In 2001 werd het roer overgedragen aan Marcello Pacenti. In alle opzichten een perfecte match: Marcello, geboren in Italië en opgegroeid in Zuid-Afrika, heeft jarenlang gewerkt en gewoond in diverse landen in zuidelijk Afrika. Mede door deze ervaringen weet hij de weg in vele landen, kent de lokale mensen en weet de mooiste plekjes.

Tot de dag van vandaag is de rode draad van het bedrijf nog steeds het openstellen van gebieden en ontdekken van bijzondere plekken en activiteiten.
Het enige wat veranderd is, is het uiterlijk: met het nieuwe gezicht van het bedrijf zijn we klaar voor de komende 40 jaar!

Nieuw gezicht

Het gezicht van BMS-Travellers is in 40 jaar nauwelijks veranderd. Het logo werd meerdere malen onderworpen aan een re-styling, maar de 'look and feel' bleef nagenoeg hetzelfde.

De experts van BMS-Travellers hebben nog altijd een frisse blik op de reizen die zij samenstellen, dus het was na 40 jaar tijd voor een nieuw, eigentijds gezicht.

De Acaciaboom uit het logo, iconisch voor de grote grasvlaktes in Afrika, onderging een volledige transformatie naar het nieuwe logo.

Herenweg 238b, 3648 CR Wilnis
Nederland

+31 (0)85 04 10 400

info@bms-travellers.nl

Nieuwsbrief